FAQ
Veel vragen horen wij vaker en daarom zijn we deze vragen gaan verzamelen. Op deze pagina kun je nu alle vragen die veel voorkomen per categorie bekijken. Hierdoor kun je snel het antwoord vinden op de vraag die je hebt. Kan jij de gewenste informatie alsnog niet vinden? Neem dan contact met ons op. Wanneer je al klant bent kun je dit het beste via een ticket doen.
-
Administratie
- Graag wil ik uitstel van betaling. Kan dat? In overleg is het mogelijk om uitstel van betaling te organiseren. Hiervoor kun je contact met ons opnemen om te bepalen wat de mogelijkheden zijn.
- Hoe kan ik de automatische incasso activeren? Dit is mogelijk. Zodra je naar de servicepagina gaat kun je bij de instellingen een tab vinden voor het instellen van automatisch incasso. Wanneer je dit aanvraagt zul je een e-mail ontvangen met een machtiging die ingevuld dient te worden. Tevens zal er een kopie van het legitimatiebewijs aangeleverd moeten worden.
- Hoe verloopt de betaling bij algemene diensten? Zodra er een bestelling is geplaatst en is bevestigd zullen er voor deze dienst facturen worden uitgeschreven. Bij sommige producten, waaronder de VPS, is een tegoed storting vereist voordat deze besteld kan worden. De facturen die worden uitgeschreven kunnen vervolgens worden betaald d.m.v. iDeal, PayPal, overboeking, automatisch incasso of een tegoedstoring.
- Hoe verloopt de betaling bij de virtuele servers? "De VPS bestaat uit twee delen. Namelijk een basisbedrag en een verbruiksspecificatie. Dit basisbedrag wordt vooraf gefactureerd en dit bedrag is afhankelijk van de geselecteerde factuurperiode.Na deze factuurperiode zal er een verbruiksspecificatie worden opgemaakt. Deze zal dan aan je worden gefactureerd, waardoor het verbruik achteraf betaald. Hierdoor kunnen wij precies berekenen hoeveel MB geheugen, vCPU's en schijfruimte je hebt gebruikt. Indien je contract dan nog niet verlopen is zal tevens voor de toekomstige periode het basisbedrag weer gefactureerd worden. "
- Hoeveel facturen ontvang ik maximaal per maand en per jaar? Hosted.nl schrijft per klant maximaal 2 facturen uit per maand. Waardoor je een totaal kunt ontvangen van 24 facturen per jaar. Er zijn twee situaties die hier van afwijken. Dit zijn: - Nieuwe bestellingenhier kun je mogelijk direct een factuur van ontvangen. De eerste factuur van een bestelling valt dus niet onder deze regeling. - Indien je een contract per direct opzegt zal er direct een eindafrekening worden opgemaakt met het openstaande bedrag van het contract.
- Is het ook mogelijk om een andere contractduur aan te gaan dan opgegeven voor de dienst? "Op de servicepagina kun je alle bestellingen en contracten terugvinden. Hier kun je tevens de mogelijke contractperiodes inzien en veranderen. Bij de meeste bestellingen is het dan ook mogelijk om deze vroegtijdig te verlengen, per direct op te zeggen of op te zeggen aan het einde van het contract. Wanneer je overstapt naar een betere dienst dan is het altijd mogelijk om het oude contract op te zeggen."
- Welke contract- en betaalperiodes hanteren jullie? De periodes zijn per product verschillend. Zo heeft een domeinnaam een minimale contractperiode van een jaar. Echter geldt er voor een VPS dat je deze kunt afnemen voor 1 maand. De betaalperiodes zijn ook per product afwijkend. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een VPS af te nemen voor een jaar en deze per maand, kwartaal of jaar te betalen. Tijdens het bestelproces kun je de mogelijke periode terugvinden en selecteren.
-
Algemeen
- Assisteren jullie bij het overzetten van websites, totale servers en complexe oplossingen? Bij het overzetten van websites kan Hosted.nl assisteren. Dit heeft vooral betrekking op simpele websites. Zodra alles door ons overgezet dient te worden zullen er wel kosten in rekening worden gebracht voor de uren die de migratie in beslag neemt. Bekijk ook eens onze website <a href='/verhuisservice/'>verhuisservice</a>.
- Hoe kan ik een offerte ondertekenen? "Zodra je een bestelling hebt geplaatst op Hosted.nl, dien je deze te ondertekenen voordat deze in behandeling genomen zal worden. Er zijn een aantal manieren die kunnen worden gebruikt voor het ondertekenen. - Je kunt de offerte digitaal ondertekenen op onze servicepagina. Hier dien je eenmalig je handtekening op te geven, zodat je deze kunt gebruiken voor het ondertekenen van offertes. Zodra de offerte is ondertekend zal deze in behandeling genomen worden. Dit is de snelste manier om de offerte te bevestigen. - Je kunt de offerte uitprinten, ondertekenen en vervolgens opsturen naar: Hosted.nl B.V. Ringbaan Zuid 10, 6905 DB te Zevenaar. - Je kunt de offerte uitprinten, ondertekenen en vervolgens faxen naar 084-7259405. - Je kunt de offerte uitprinten, ondertekenen, inscannen en vervolgens als bijlage meesturen met een e- mail naar info@hosted.nl."
- Hoe kan ik jullie in het weekend bereiken bij een storing? Hosted.nl beschikt over een apart storingsnummer die 24/7 kan worden bereikt, zodat een storing kan worden opgelost. Dit nummer is: +31 (0)316 820202. Voor minder dringende zaken kan er altijd een ticket of e-mail worden gestuurd.
- Hoe kan ik mijn website uploaden naar de server? "Je kunt je website en de afzonderlijke pagina's via een zogeheten FTP-programma uploaden naar je account. Hiervoor kun je een apart FTP-programma gebruiken, maar ook kan dit bijvoorbeeld worden gedaan d.m.v. Adobe Dreamweaver. Ook is het mogelijk om u website te publiceren via Frontpage. Zorg er hier wel voor dat de Frontpage extensions zijn geïnstalleerd. Wat is FTP? FTP is een afkorting voor: File Transfer Protocol. Met behulp van een FTP programma kun je bestanden uploaden en downloaden via het internet (het contact tussen je computer en de webserver). Gratis en betrouwbare FTP programma's zijn: - SmartFTP - FileZilla"
- Hoeveel ervaring hebben jullie in de hostingmarkt? Sinds 2006 is Hosted.nl actief in de hostingmarkt. Hierdoor is er inmiddels veel ervaring opgebouwd met veel verschillende oplossing, waardoor er ook veel kennis aanwezig is. Deze kennis maakt het mogelijk op alle producten goed op te zetten en om een goede dienstverlening te bieden.
- Ik heb nog een andere dienst elders bij een andere provider staan. Kunnen jullie deze beheren? Diensten die bij een externe partij staan kunnen niet door ons worden beheerd. Hier kan in sommige situaties een uitzondering voor worden gemaakt, hiervoor kunt u <a href='/contact/'>contact</a> met ons opnemen.
- In welk datacenter staan jullie? Hosted.nl heeft gekozen voor het BIT datacenter te Ede, EvoSwitch en euNetworks te Amsterdam. Deze datacenters hebben een uniek kwaliteitsniveau, waardoor er meer zekerheid is op alle facetten van hosting. Meer informatie kun je vinden op onze <a href='/over/'>over-pagina</a>.
- Kan ik bij Hosted.nl werken? "Voor het meest actuele overzicht van onze vacatures kunt u kijken op onze <a href=""/vacatures/"">vacaturepagina</a>."
- Op welk termijn kan ik gebruik maken van de bestelde producten? "Veel van de producten op Hosted.nl worden direct na het ondertekenen van de offerte aangemaakt. Domeinnamen, hostingpakketten en VPS worden volledig automatisch aangemaakt of geregistreerd. Hierdoor kun je direct aan de slag met je server of website. De inloggegevens ontvang je dan ook in je e-mailbox of op de servicepagina. Andere producten dienen besteld te worden of worden handmatig door de engineers aangemaakt. Zo kan er bijvoorbeeld een levertijd zitten op een dedicated server, waardoor de bestelling niet direct actief zal zijn."
- Wat is dataverkeer? "Dataverkeer is het inkomende en uitgaande verkeer vanaf het door je afgenomen pakket. Bijvoorbeeld: Een bezoeker bezoekt je website, hierbij wordt de website en de bijbehorende afbeeldingen gedownload op de computer van de bezoeker (als tijdelijk internet bestanden). Voorbeeld 2: Je krijgt een e-mai bericht. De verzender verstuurt het e-mailbericht naar je e-mailadres. Dit e-mailbericht komt op de server te staan en haal je er later af met een e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook). Voorbeeld 3: Je upload bestanden naar de server. Voorbeeld 4: Je download bestanden van de server. Dit zijn allemaal voorbeelden van het verbruik van dataverkeer. Je kunt dataverkeer doormiddel van het controlepaneel in de gaten houden, indien je op 80% van het dataverkeer zit dan zal je per e-mail worden gewaarschuwd."
- Wat is een datalimiet? "Elke bit die verstuurd wordt van en naar je server wordt automatisch opgesteld, zodra je 80% van je datalimiet hebt gebruikt krijgt je een e-mail (let wel op dat je e-mailadres is opgeslagen in het controlepaneel). Het controleren van de server of dat je daadwerkelijk meer dan 80% hebt verbruikt gebeurd elke nacht als de server het niet te druk heeft met andere zaken. Zo kan het zijn dat je een e-mailbericht krijgt als je 85% of meer hebt gebruikt. Je dient goed in de gaten te houden hoe snel je dataverkeer wordt verbruikt. Zodra al je dataverkeer verbruikt is, kunnen wij besluiten je website uit de lucht te halen, tenzij je ons hebt aangegeven de site te willen upgraden."
- Wat is schijfruimte? Schijfruimte is de totale ruimte die je tot beschikking hebt op onze server voor bijvoorbeeld een website, e-mailberichten, databases, logbestanden en statistieken.
-
Back-up Online
- Hoelang bewaren jullie back-ups? Het grote voordeel van Back-up Online is dat je zelf volledig in control bent over de gemaakte back-ups. De back-upschema's en de retentie van de back-up zijn volledig zelf in te delen en te bepalen. Zo kan je bijvoorbeeld een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse back-up maken en deze allemaal veilig opslaan.
- Kan ik data op een schijf ontvangen? Uiteraard is het mogelijk om tegen additionele kosten je eigen data te verkrijgen op een disc. Wij zullen de gewenste back-up voor je downloaden en op een CD branden. Vervolgens kan er gekozen worden voor verschillende transportmethoden om de data veilig bij jou op locatie te krijgen, het ophalen van de CD is uiteraard ook mogelijk.
- Kan ik Microsoft Exchange ook meenemen in de back-up? Onze Hosted Exchange mailboxen zijn zeker mee te nemen in je back-up. Door de mailboxen te back-uppen met onze software ben je er zeker van dat belangrijke e-mails niet meer kwijt raken en deze altijd kunnen worden teruggehaald.
- Wat is het verschil tussen Back-up Online en Hosted SafeFiles? Hosted SafeFiles kan gebruikt worden om met verschillende mensen binnen verschillende mappen op verschillende apparaten bestanden te delen. Back-up Online is een dienst waarbij je volledige back-ups kan maken van jouw data en/of complete server. Voor een advies op maat kan je natuurlijk altijd contact opnemen met onze salesafdeling.
- Wat is het verschil tussen home en professional? Onze Home & Office producten zijn speciaal gemaakt voor klein-zakelijk en thuisgebruik. Je kan eenvoudig bepaalde mappen opslaan en restoren middels onze software. De Professional en Server producten zijn gemaakt voor intensiever zakelijk gebruik. Je kan bijvoorbeeld ook volledige databases back-uppen en restoren.
-
Back-ups
- Hoelang bewaren jullie back-ups? Alle back-ups worden 7 dagen bewaard.
- Hoevaak maken jullie back-ups? Van alle omgevingen wordt er eenmaal per 24 uur een back-up gemaakt.
- Voor welke omgevingen maken jullie automatisch back-ups? De omgevingen waar automatisch back-ups van worden gemaakt zijn: - Webhostingpakketten- Hosted Exchange; - Hosted SharePoint; - Hosted CRM.
- Wanneer moet ik zelf back-ups afnemen? Bij een aantal diensten dien je zelf back-upruimte af te nemen. Dit geldt voor de volgende producten: - VPS- Dedicated servers; - Colocatie.
-
Colocatie
- Heb ik zelfstandig toegang tot de colocatie? In beginsel heb je geen zelfstandige toegang tot het datacentrum bij het afnemen van Colocatie. Wij zullen dus de server ophangen en acteren bij een eventuele hardwarefailure. Wel is het in veel gevallen mogelijk om tegen additionele kosten zelfstandige toegang tot het datacentrum te verkrijgen. Voor een nadere toelichting van de mogelijkheden kan je altijd contact opnemen met onze salesafdeling.
- Hebben jullie ook private racks? Voor grote klanten bieden wij de mogelijkheid om volledige (of halve) racks dedicated af te nemen. Bovendien kunnen wij deze racks vaak aansluiten op onze patching en bieden wij de mogelijkheid om tegen additioneel tarief gebruik te maken van onze bandbreedte en onze IP-ranges. Voor een oplossing die compleet op jou situatie is toegespitst kunt u contact opnemen met onze salesafdeling.
- Kunnen jullie vanuit twee datacenters colocatie leveren? Hosted.nl is in staat om uiterst flexibele oplossingen op te leveren welke voortvloeien uit een klantvraag. Colocatie aanbieden vanuit twee verschillende datacentra behoort dan ook zeker tot onze mogelijkheden. Onze medewerkers inventariseren graag de mogelijkheden, neem hiervoor contact op met onze salesafdeling.
- Moet mijn server voldoen aan specifieke eisen? "Het ophangen van een eigen server in ons datacentrum is inderdaad onderhevig aan enkele voorwaarden. Zo moet de server geplaatst kunnen worden in een 19"" kabinet, moet de rails worden meegeleverd, de server moet zijn voorzien van een herkenbare voedingssoort en een 10/100 mbit netwerkkaart. Daarnaast is het uiteraard noodzakelijk dat de server aan zowel de onderkant als de bovenkant gesloten is."
- Vanuit welke locaties kunnen jullie colocatie leveren? Standaard bieden wij colocatie aan vanuit ons datacentrum EvoSwitch in Haarlem en BIT in Ede, wij hebben hier altijd voldoende rackspace beschikbaar om je servers onder te brengen. In bepaalde situaties is het voor ons ook mogelijk om Colocatie aan te bieden vanuit een ander datacentrum. Onze salesafdeling denkt uiteraard graag met u mee voor een passende oplossing.
-
Contracten
- Kan ik mijn contract wijzigen? Op het <a href='/service/contracten/'>contractenoverzicht</a> kun je ervoor kiezen om een contract te wijzigen. Zo kun je ervoor kiezen om uw contract te verlengen of om deze stop te zetten. Indien je ervoor kiest om je contract per direct te stoppen, dan zal er direct een eindafrekening worden aangemaakt met het resterende bedrag dat je voor dat contract verschuldigd bent.
- Volgt er een herinnering van mijn te verlopen contract? Er worden meerdere herinneringen verstuurd dat je contract zal verlopen. Zo zul je de volgende herinneringen ontvangen: - Twee weken voordat je contract verloopt- Een week voordat je contract verloopt; - Drie dagen voordat je contract verloopt; - 24 uur voordat je contract verloopt
- Wat is de standaard opzegtermijn van jullie diensten? Het standaard opzegtermijn van onze diensten is twee maanden. Indien je contract automatisch verlengd wordt zal deze twee maanden voordat deze verloopt dan ook verlengd worden. Voor particulieren geldt dat het contract niet automatisch zal worden verlengd. In dit geval zal er een e-mail worden verstuurd met de vraag om de verlengen van het contract te bevestigen.
- Wat voor contract heb ik bij jullie? Wat voor een contract je hebt is afhankelijk van welke bestellingen je hebt geplaatst. Per product kan het vervolgens weer verschillen of je een contract voor een maand of een jaar hebt. Voor een overzicht van alle contracten kun je naar het <a href='/service/contracten/'>contractenoverzicht</a> gaan.
-
Dedicated Servers
- Hoe snel kunnen jullie een dedicated server opleveren? Bij het opleveren van producten en diensten zullen wij altijd rekening houden met de wensen van de klant. Indien dit gewenst is kunnen wij een Dedicated Server op korte termijn opleveren, volledig geïnstalleerd en geconfigureerd. Uiteraard hangt de levertijd wel af van de specificaties, van specifieke wensen, de levertijd van de leverancier en onze eigen voorraad.
- Kan ik een eigen dedicated server inbrengen? "Het is bij ons mogelijk om je eigen Dedicated Server te gebruiken, deze dienst noemen wij Colocatie. Hierbij is het van belang dat de server in een standaard 19"" rack past. Voor de exacte mogelijkheden op het gebied van Colocatie kan je contact opnemen met onze salesafdeling of de colocatie-pagina bekijken op onze website."
- Kan ik eenvoudig in meerdere datacenters een server afnemen? Hosted.nl is in staat om Dedicated Servers te leveren vanuit verschillende datacentra. Zo bieden wij opties aan in Haarlem en Ede, onze Salesafdeling helpt je graag verder met het realiseren van de juiste oplossing in het juiste datacentrum!
- Wat gebeurt er bij een hardware failure van mijn dedicated? Hosted.nl werkt enkel met gerenommeerde merken, waardoor wij de kwaliteit van de hardware grotendeels onder controle hebben. Mocht er onverhoopt toch iets stuk gaan, zullen onze engineers het desbetreffende onderdeel doorgaans kunnen vervangen. Op het gebied van je dataopslag kan er vaak worden gekozen voor een redundante opstelling van de harde schijven, bovendien bieden wij verschillende mogelijkheden qua back-ups. Dataverlies en downtime is bij Hosted.nl dus tot een absoluut minimum te beperken!
- Wat is het verschil tussen een dedicated en VPS? Bij een VPS neem je virtuele resources af op een groot platform waar veel meer klanten op gevestigd zijn. Dit platform is dus op hardware niveau nog steeds gedeeld, echter krijg je wel een volledig schaalbare en eigen VPS. Bij een Dedicated Server neemt u een fysieke server af, welke wij speciaal voor je hebben opgehangen in ons datacentrum. Het grote voordeel hiervan is dat de gehele server fysiek aan je is toegewezen, het upgraden van de server is echter minder flexibel.
-
Domeinnamen
- *Hoe werkt het welkomsttarief? Het welkomsttarief is te gebruiken bij de .NL domeinnaamextensies. Je kunt eenmalig profiteren van het voordelige tarief en daarna betaal je het normale jaarlijkse tarief van €4.99 voor een .NL domeinnaamextensie.
- Als ik nu mijn domeinnaam registreer kan ik hier dan later een hosting pakket nemen? Uiteraard, je kunt nu alvast de gewenste domeinnaam vastleggen (voordat iemand anders deze domeinnaam claimed) en vervolgens op het moment dat je website gereed is een bijpassend hostingpakket uitkiezen.
- Kan ik als particulier een domeinnaam aanvragen? Ja, dat kan. Voor de registratie van .nl, .be, .eu, .com, .net, .org, .info, .biz en .nu domeinen bestaan er op dat gebied geen restricties. Dit wil zeggen dat deze domeinen ( met bovenstaande extenties ) door zowel bedrijven als particulieren in binnen- en buitenland.vrij te registreren zijn.
- Kan ik meer dan 1 domein registreren? Jazeker. Er bestaat geen maximum aan het aantal domeinregistraties per klant.
- Krijg ik bij mijn domeinnaam ook e-mail? Ja, als je bij Hosted.nl een domeinnaam met een hostingpakket bestelt, krijgt je daar, afhankelijk van het gekozen pakket, je eigen POP3 e-mailboxen met de bijbehorende aliassen bij.
- Token / AUTH code aanvragen .nl domeinnaam "Voor het verhuizen van een .nl domeinnaam dien je te beschikken over een autorisatiecode (AUTH code). Indien je een domeinnaam bij ons wilt registreren die reeds bezet is, dan dient je deze code op te vragen bij de huidige provider. Zij zijn verplicht om deze te verstrekken. De domeinnamen die je bij Hosted.nl hebt geregistreerd kun je terugvinden op je servicepagina bij het domeinbeheer. Hier kun je kiezen voor administratie-opties, waar je vervolgens de AUTH code voor een enkele of meerdere domeinnamen kunt opvragen."
- Wat is het verschil tussen een domein en een domeinnaam? "Een domein is een plek - meestal een website - op het internet waar 1 of meerdere domeinnamen naartoe verwijzen. Deze plek heeft een naam: de domeinnaam. Een domeinnaam is dus de naam van het 'beestje', en niet de plek of de website zelf. Een domein kan meerdere namen krijgen. Om deze domeinnamen aan je domein te koppelen dien je deze eerst te registreren, en vervolgens in het regelpaneel als ""Domain Aliases"" toe te voegen. De e-mail wordt dan in dit geval automatisch doorgestuurd naar de juiste domeinnaam die als eerste aan het domein is gekoppeld (de hoofddomeinnaam). Ik wil mijn domein verhuizing naar hosted.nl maar ik heb nog een contract bij mijn huidige host. Domeinnamen zijn niet gebonden aan contracten. Je kunt de registratie op ieder moment bij een andere provider onderbrengen. Voor het domein zelf, de ruimte op het internet, huur je serverruimte (hosting) bij een provider. Deze huur is vaak wel aan contracten verbonden. Kort samengevat: je kunt een domeinnaam altijd verhuizen. Het domein zelf kan pas dan meeverhuizen zodra de contractperiode bij uw vorige provider afloopt. Voor meer informatie over dit onderwerp kunt je contact opnemen met onze afdeling Sales. Let op: Sommige domeinnamen moeten minimaal 60 dagen oud zijn (lees geregistreerd) om verhuisd te kunnen worden naar een andere host (provider)."
- Wat wordt verstaan onder domeinnaamregistratie? Domeinnaamregistratie wil zeggen het vastleggen van een internet domeinnaam. Een domeinnaam is een aanduiding voor een internetadres. Technisch gezien verwijst een domeinnaam naar een stukje ruimte op een server bij een internetprovider (zoals Hosted.nl) alwaar de website is geplaatst. Oorspronkelijk bestaan deze adressen uit getallenreeksen. Er is echter voor gekozen hier een naam aan te koppelen, omdat woorden nu eenmaal makkelijker te onthouden zijn. Een domeinnaam bestaat uit verschillende delen, ook wel extensies genoemd. Het laatste deel, bijvoorbeeld de '.nl' voor Nederland, is in deze de belangrijkste extensie. Een domeinnaam kun je helemaal zelf bepalen. Veel gekozen domeinen zijn www.uwnaam.nl en www.uwbedrijfsnaam.nl. De registratie van domeinnamen met de '.nl' extensie wordt verzorgd door de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Alleen daar kunnen domeinnamen worden ingediend en na goedkeuring op naam van de aanvrager worden geregistreerd. Hosted regelt dit allemaal voor je, hier heb je dus geen omkijken naar.
- Welke domeinnaam extensie is voor mij de beste keuze? "Je mag helemaal zelf bepalen welke extensie je wilt registreren. Echter wanneer je een website wilt publiceren die gericht is op een voornamelijk Nederlands publiek, is het aan te raden om de extensie .nl te kiezen, simpelweg omdat de meeste Nederlanders een domeinnaam met .nl erachter zullen kiezen bij het intikken van een URL. Veelal is dit ook een voordeel bij sommige Nederlandse zoekmachines. Wanneer je website gericht is op een Belgisch publiek is de .BE extensie het meest voor de handliggend. Wanneer je website internationaal gericht is kun je het beste kiezen voor .com (commercieele sites, de meest gebruikte extensie ter wereld) of .eu (de extensie bedoeld voor Europese bedrijven en particulieren). Daarnaast kun je ook kiezen voor .net, .org, .info of .biz. Helaas kan het voorkomen dat de door je gewenste domeinnaam in een bepaalde extensie al bezet is, in dat geval kun je, indien de domeinnaam wel gewenst is, ook een andere extensie kiezen. Veel ""mooie"" domeinen of pakkende namen zijn bijvoorbeeld wel als .nu of .be domein nog beschikbaar, terwijl ze als .nl en .com al in gebruik zijn."
-
Doorstuurservice
- Blijft mijn domeinnaam zichtbaar als ik doorstuurservice gebruik? Wanneer je gebruikt maakt van een doorstuurservice, zal het webadres die wordt doorverwezen niet meer zichtbaar zijn. Deze domeinnaam is natuurlijk nog wel in jouw bezit. Voorbeeld: als je Hosted.com doorstuurt naar Hosted.nl, zal na het doorsturen Hosted.com niet meer zichtbaar zijn.
- Heb ik een e-mailpakket bij doorstuurservice? Wanneer je bij ons een doorstuurservice afneemt, ontvang je twee gratis e-mailadressen.
- Kan ik eenvoudig DNS-records aanpassen bij doorstuurservice? De domeinnaam DNS-records kunnen enkel door ons worden aangepast. Je kunt hiervoor contact opnemen met één van onze supportmedewerkers.
- Mag ik ook doorsturen naar een Social Media-pagina? Uiteraard is het mogelijk om een doorstuurservice te gebruiken naar een social media-pagina.
- Wat is het verschil tussen doorstuurservice en webhosting? Een doorstuurservice zet alleen een webadres om naar een domeinnaam. Met webhosting krijg je bij ons een stukje ruimte en additionele diensten op een server om de website te kunnen hosten. Heb je wensen om meer met je domeinnaam te doen, dan raden we het aan om eens naar de webhosting te gaan kijken.
-
E-mail
- Is het mogelijk om de e-maildiensten met SSL te beveiligen? Het is mogelijk om de e-maildiensten met SSL te beveiligen. Wij hebben veel verschillende SSL-certificaten voor elke gewenste situatie. Mocht je vrijblijvend advies willen ontvangen met betrekking tot SSL-certificaten kan je altijd contact met onze salesafdeling opnemen. Wij begrijpen dat het lastig is om de SSL-certificaten te onderscheiden.
- Kan ik bij alle diensten gebruik maken van POP3 of IMAP? Zowel bij Hosted Exchange als bij e-mail hosting kan u onbeperkt gebruik maken van POP3 en IMAP dit is een verschillende manier van binnenhalen. Bij IMAP laat je de e-mailberichten op onze servers staan en kun je er altijd bij. In het geval van POP3 haal je de mail naar je eigen computer.
- Kan ik mijn eigen domeinnaam krijgen om mee te mailen? Het is altijd mogelijk om een eigen domeinnaam te krijgen om mee te mailen. Dit kan een bestaande of nieuwe te bedenken domeinnaam zijn.
- Waar staan onze gegevens opgeslagen? Wij maken uitsluitend gebruik van Nederlandse datacentra. Al je gegevens staan dus in Nederland en zo wordt je privacy gewaarborgd. Wij verzorgen ons eigen serverpark en zijn niet afhankelijk van andere partijen. Tegelijkertijd zijn wij ISO-gecertificeerd (27001 en 7510) en zorgt die voor informatiebeveiliging. Vraag gerust eens naar onze certificaten.
- Wat zijn de voordelen van E-mail Hosting tegenover Hosted Exchange? E-mailhosting is goedkoper dan Hosted Exchange. Echter heeft Hosted Exchange veel meer mogelijkheden. Zo kun je met Hosted Exchange ook persoonlijke mail folders maken, push notificaties ontvangen, contacten toevoegen, jouw persoonlijke agenda maken en beheren en nog veel meer. Vraag onze salesafdeling naar alle mogelijkheden.
-
E-mail Hosting
- Heb ik een hostingpakket nodig voor e-mail? Je hebt voor e-mail hosting geen webhostingpakket nodig. Je krijgt bij e-mail hosting een stukje ruimte om je e-mail op te slaan en te beheren.
- Kan ik afwezigheidsberichten beheren? Het is eenvoudig afwezigsheidsberichten beheren in het controlepaneel. Dit is helemaal naar eigen wens in te stellen.
- Kan ik een eigen domeinnaam krijgen met E-mail Hosting? Uiteraard kun je een eigen domeinnaam krijgen bij E-mail Hosting. Domeinnamen zijn eenvoudig bij ons te bestellen en je eerste domein kost slechts € 1,99 per jaar!
- Kan ik mijn e-mail ook beveiligen? E-mail hosting wordt door ons standaard tegen spam beveiligd. Je kunt bij ons ook verschillende spamfilters afnemen (die zelf en strenger af te stellen zijn). Daarnaast is het ook mogelijk om e-mail te beveiligen met een SSL-certificaat, neem gerust contact op met onze salesafdeling voor vrijblijvende informatie.
- Zit er spambeveiliging op E-mail Hosting? E-mail hosting wordt beveiligd met een standaard spamfilter, deze spamfilter kan op verzoek strenger ingesteld worden. Wanneer dit niet voldoende blijkt kan je een professionele spamfilter afnemen. Vraag onze salesmedewerkers naar de mogelijkheden. Het kan namelijk zijn dat onze algemene spamfilter (die op de gedeelde omgeving zit) je behoeftes niet afdekt.
-
Handleidingen
- Bieden jullie ook persoonlijke ondersteuning aan? Uiteraard kunnen wij extra ondersteuning aanbieden in de vorm van tickets, e-mailcontact, meekijken of gewoon telefonisch even helpen. Dit kan in combinatie van een servicecontract en zonder een servicecontract is dit ook mogelijk. In dat geval kan het zijn dat de kosten doorbelast worden tegen een tarief van € 21,25 per kwartier (exclusief BTW). Wij berekenen minuten door en ronden niet af naar boven of beneden.
- Hoe zijn deze videos te bekijken? Onze handleidingen zijn in video-vorm te bekijken voor nagenoeg alle beschikbare browsers. Daaronder zien wij Internet Explorer, Firefox, Chrome en Safari op een Windows en Apple-computer. Natuurlijk zijn deze handleidingen ook op je mobiel te bekijken.
- Kan ik meer handleidingen aanvragen? Natuurlijk is het mogelijk om meer handleidingen te maken, om je verder te helpen met onze diensten. In de toekomst zullen wij natuurlijk nieuwe handleidingen maken om de diensten zo goed en makkelijk mogelijk te gebruiken.
- Waarom zijn er handleidingen gemaakt? Vaak zijn de zaken, die voor onze engineers vanzelfsprekend zijn niet voor iedereen eenvoudig te begrijpen. Natuurlijk wil je wel meteen aan de slag met onze diensten en niet met tegenslagen te hoeven wachten om onze diensten te gebruiken. Daarom hebben we onze handleidingen opgezet en zijn deze helemaal gratis te gebruiken.
- Waarvoor zijn er allemaal handleidingen beschikbaar? Op onze handleidingen-pagina zijn momenteel veel handleidingen beschikbaar (bijna 200) en deze zorgen voor de duidelijkheid bij het gebruik van een controlepaneel. Controlepanelen waarvoor wij handleidingen hebben zijn: DirectAdmin, Plesk, cPanel en WHM.
-
Hosted Exchange
- Heb ik altijd de nieuwste variant van Hosted Exchange? Standaard krijgt je altijd de nieuwste variant. Echter op aanvraag kunnen wij je ook een andere variant aanbieden.
- Is het mogelijk om aliassen aan te maken? Je kunt een onbeperkt aantal aliassen aanmaken per mailbox in je Hosted Exchange-omgeving.
- Kan ik eenvoudig instellingen wijzigen van een gebruiker? Dat is mogelijk, via het Hosted Exchange-beheerpaneel zijn onze instelling heel eenvoudig aan te passen.
- Kan ik Hosted Exchange per maand afnemen? Hosted Exchange is per jaar af te nemen. Mocht u toch een maandcontract wensen, neem dan even contact met ons op.
- Kan ik mijn mobiel ook koppelen aan Hosted Exchange? Bij alle Hosted Exchange pakketten is het mogelijk om je mobiele telefoon of tablet pc te koppelen aan ons Hosted Exchange-pakket. Je kunt de automatische configuratie van het apparaat gebruiken om uw telefoon of tablet te koppelen aan het Exchange-pakket.
- Staat mijn Hosted Exchange in Nederland? Hosted.nl hecht veel waarde aan de privacy van haar klanten en kiest hierom expliciet voor Nederlandse datacentra. Wij hebben onder andere locaties beschikbaar in Ede, Haarlem en Amsterdam. Wij staan absoluut garant voor jouw data en zorgen er dus ook altijd voor dat de data onze landsgrenzen niet verlaat. Wij verzorgen ons eigen serverpark en zijn niet afhankelijk van andere partijen. Tegelijkertijd zijn wij ISO-gecertificeerd (27001 en 7510) en zorgt die voor informatiebeveiliging. Vraag gerust eens naar onze certificaten.
- Wat heb ik nodig voor Hosted Exchange? "Voor een Hosted Exchange pakket heb je het volgende nodig: - Een domeinnaam in eigen beheer Voor het gebruik op een vaste computer heb je het volgende nodig: - Op een Windows PC: Minimaal Microsoft Outlook 2007 - Op een Apple computer: Mail of Microsoft Entourage 2007 Web Services Edition Uiteraard komt onze Hosted Exchange-dienst met webmail, zodat je overal kunt inloggen."
- Wat kan ik allemaal zien met mijn telefoon op de Hosted Exchange? Dit verschilt per merk en toestel. Over het algemeen is het standaard mogelijk om e-mail, agenda items, taken en contactpersonen te synchroniseren. Voor meer informatie aangaande de mogelijkheden op je toestel verzoeken wij u contact op te nemen met de fabrikant van het toestel.
-
Hosted SafeFiles
- Is het mogelijk om zelf rechten in te delen? Een van de grote voordelen van Hosted SafeFiles is de mogelijk tot het indelen en aanmaken van mappen en rechten. Zo kan ons product gebruikt worden door complete organisaties en afdelingen zonder dat er sprake is van ongeautoriseerde toegang tot bestanden.
- Op welke apparateren kan ik allemaal gebruik maken van Hosted SafeFiles? Hosted SafeFiles is beschikbaar voor praktisch alle mobiele apparaten. Zo zijn er bijvoorbeeld downloadbare applicaties voor iOS, Android en natuurlijk gewoon voor Windows. Bovendien kun je Hosted SafeFiles gebruiken op verschillende apparaten.
- Staat jullie opslag in Nederland of juist het buitenland? Zoals je van Hosted.nl mag verwachten staat privacy en vertrouwelijkheid van data in een hoog aanzien. Mede door dit gegeven hebben wij gekozen voor een oplossing waarbij alle data op onze storage en dus binnen onze landsgrenzen blijft. Klanten hoeven zich dus geen zorgen te maken over Buitenlands beleid en/of regelgeving. Ook zijn wij zelf ISO 27001 & 7510 gecertificeerd om informatiebeveiliging te waarborgen.
- Waarmee kan ik Hosted SafeFiles vergelijken? Hosted SafeFiles is te vergelijken met Dropbox en Google Drive, echter betreft het hier geen goedkope gratis software. Hosted SafeFiles is een gelicenseerd product met vele mogelijkheden, bovendien maakt het product gebruik van onze storage. Hierdoor kunnen wij garanderen dat jouw bestanden in Nederland veilig staan opgeslagen.
- Wat is het verschil tussen Hosted SafeFiles en Back-up Online? Hosted SafeFiles kan gebruikt worden om met verschillende mensen binnen verschillende mappen op verschillende apparaten bestanden te delen. Back-up Online is een dienst waarbij je volledige back-ups kan maken van jouw data en/of complete server. Voor een advies op maat kan je natuurlijk altijd contact opnemen met onze salesafdeling.
-
Hosted SharePoint
- Is een SSL-certificaat ook mogelijk voor een Hosted SharePoint omgeving? Hosted SharePoint is een gedeelde SharePoint-omgeving. Dit wil zeggen dat ook ander gebruikers gebruik maken van deze omgeving, waardoor de resources gedeeld worden. Op al onze gedeelde SharePoint-omgevingen kunnen geen SSL-certificaten worden geïnstalleerd.
- Kan ik SharePoint ook op een eigen server krijgen? Ja dat kan. Wij kunnen op basis van je wensen een eigen server samenstellen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een VPS, dedicated of Private Cloud op te zetten. Het ligt even aan de complexiteit van de gewenste SharePoint-omgeving.
- Kunnen jullie zelf ook SharePoint plugins/sjablonen opzetten? Onze supportmedewerkers zijn experts in het opzetten van SharePoint oplossingen. Ook het opzetten van SharePoint plugins/sjablonen behoort daarom tot de mogelijkheden. Neem hiervoor even contact met ons op.
- Staan jullie gegevens in Nederland opgeslagen? Hosted.nl hecht veel waarde aan de privacy van haar klanten en kiest hierom expliciet voor Nederlandse datacentra. Wij hebben onder andere locaties beschikbaar in Ede, Haarlem en Amsterdam. Wij staan absoluut garant voor jouw data en zorgen er dus ook altijd voor dat de data onze landsgrenzen niet verlaat. Wij verzorgen ons eigen serverpark en zijn niet afhankelijk van andere partijen. Tegelijkertijd zijn wij ISO-gecertificeerd (27001 en 7510) en zorgt die voor informatiebeveiliging. Vraag gerust eens naar onze certificaten.
- Wat zijn de voordelen van een Hosted-omgeving? Je hoeft voor de gewenste dienst geen hardware aan te schaffen, niet te onderhouden en uiteraard heb je te maken met hele interessante tarieven.
-
Hosted VoIP
- Hoe betrouwbaar is VoIP tegenover een telefooncentrale? VoIP is ontzettend betrouwbaar, omdat wij verschillende VoIP-specialisten in dienst hebben. We maken voor je de overstap heel gemakkelijk en wij kunnen je tijdens het overstaptraject ondersteunen en adviseren.
- Ik heb speciale wensen, kunnen jullie die implementeren? Een groot voordeel van een VoIP-oplossing is dat het helemaal ingericht kan worden naar je eigen wensen. Niets is onmogelijk en ook kunnen wij je voorzien van vrijblijvend advies met betrekking tot het inrichten van de centrale.
- Kan ik overal waar ik ben VoIP gebruiken? Hosted VoIP is overal te gebruiken waar een internetverbinding aanwezig is. Wij helpen je graag bij het uitzoeken welke internetverbinding inclusief de snelheid mogelijk is bij jou in de buurt.
- Wat zijn jullie gesprektarieven? Onze gesprekstarieven zijn ontzettend voordelig, dit is onder andere een groot voordeel van VoIP-telefonie. Op aanvraag kunnen wij je een opzicht opsturen met de gesprekstarieven.
- Welke toestellen kan ik aansluiten aan jullie VoIP-diensten? Nagenoeg alle VoIP-toestellen kunnen worden aangesloten aan onze VoIP-centrales. Echter bieden wij standaard ondersteuning op Yealink en Gigaset toestellen.
-
Internetverbindingen
- Hoe snel is de oplevering van een internetverbinding? Hoe snel een internetverbinding kan worden opgeleverd is afhankelijk van het type verbinding en de klantlocatie. Wel is het zo dat je rekening kan houden met een minimum oplevertermijn van enkele weken. Voor een specifieke indicatie afgestemd op jouw situatie, kan je altijd contact opnemen met onze salesafdeling.
- Hoe voeren wij een postcodecheck uit? Om je een passend advies te kunnen geven aangaande de te leveren internetverbinding zal Hosted.nl een postcodecheck uitvoeren bij onze leverancier. Op basis van je kantoorlocatie kunnen wij in dit geval een terugkoppeling geven aangaande de mogelijkheden. Hiermee zal het voor jou een stuk makkelijker worden om een weloverwogen keuze te maken.
- Krijg ik van jullie of de leverancier een factuur? Indien je een internetverbinding afneemt bij Hosted.nl zullen wij de facturatie op ons nemen en je ontvangt derhalve ook een factuur van ons. Wij regelen verder alles met de leverancier van de internetverbinding en jij hoeft je geen zorgen te maken over facturatie vanuit verschillende partijen.
- Kunnen jullie overal een internetverbinding leveren? Hosted.nl is in staat om op te treden als een totaalleverancier op ICT-gebied. Hierdoor is het voor ons mogelijk om onze klanten te voorzien van een nieuwe internetverbinding. De mogelijkheden wat betreft de verbinding verschillen per locatie, voor een passend advies kan je contact opnemen met onze salesafdeling.
- Wat voor garanties kunnen jullie afgeven voor de snelheid? Al onze internetverbindingen zijn leverbaar in meerdere varianten en snelheden. De afgenomen snelheid kan bijvoorbeeld bij glasvezel worden gegarandeerd bij correcte aansluiting en het gebruikt van de juiste netwerkapparatuur. Hosted.nl is in staat om verbindingen te leveren welke net zo stabiel en snel zijn als de overige aanbieders op de markt. Hier hoort ook bij dat je hetzelfde kwaliteitsniveau mag verwachten.
-
Online Werken
- Heb ik altijd de nieuwste software? Ja, voordat onze diensten worden opgeleverd voeren onze supportmedewerkers updates uit en installeren zij de nieuwste versies van de software.
- Hoe gaan jullie om met maatwerk en software? Wij kunnen geen enkele garantie geven dat maatwerk en software ook werkt, dat is altijd afhankelijk van het type maatwerk en software. Wel kan alles op de omgeving geïnstalleerd worden en hebben wij nog geen software meegemaakt die niet functioneerde op onze Hosted Desktop.
- Hoe gaan jullie om met onze data? Jouw data staat opgeslagen in een van onze Nederlandse datacenters, deze datacenters staan bekend als veilig en voldoen aan alle benodigde certificaten. In het datacenter staat jouw data op één van onze servers, mocht deze betreffende server uitvallen dan is ons systeem zo ingericht dat nieuwe hardware deze data overneemt. Daarnaast maken wij een dagelijkse back-up van de werkplek en data, deze back-up wordt vanzelfsprekend ook opgeslagen op een andere server. Ook zijn wij zelf ISO 27001 & 7510 gecertificeerd om informatiebeveiliging te waarborgen.
- Is het mogelijk om locatie-onafhankelijk te werken ? Met Hosted Desktop kan werken waar en wanneer je maar wilt. Je kunt ook werken op mobiel en tablet en wanneer je geen internetverbinding hebt, kun je aan de slag. Documenten worden automatisch gesynchroniseerd wanneer je weer verbinding met het internet maakt.
- Kan ik mijn eigen Microsoft Office-licenties meenemen? Wanneer je eigen Microsoft Office-licenties wenst mee te nemen zijn wij afhankelijk van de regelgeving van Microsoft. Helaas laat Microsoft het niet toe om eigen licenties mee te nemen, deze kunnen eenvoudig bij ons afgenomen worden. Dit kan op maandelijkse basis (SPLA-model van Microsoft). Daardoor blijf je altijd actueel en hoef je nooit meer nieuwe versies aan te schaffen.
-
Private Cloud
- Hoe snel kan een Private Cloud opgezet worden? Het opzetten van een Private Cloud kan op verschillende manieren en op verschillende platformen. De oplevertijd van een Private Cloud oplossing is dus grotendeels afhankelijk van de gewenste omgeving. Uiteraard denkt Hosted.nl graag mee met de klant en komen wij altijd een geschikte oplevering overeen.
- Is een Private Cloud altijd voordeliger? Voor grote organisaties kan een Private Cloud zeker de beste en meest voordelige optie zijn, echter kan het voor een kleine organisatie soms interessanter zijn op ons reguliere platform te worden ondergebracht. Uiteraard beoordelen wij per klant wat de beste oplossing is en stellen wij ons hier flexibel in op.
- Kan ik mijn eigen hardware kiezen bij een Private Cloud? Een Private Cloud is nog steeds een Cloud, hierdoor zal je worden ondergebracht op onze hardware in één van onze datacentra. Wel is het mogelijk om voor deze hardware verschillende virtualisatielagen te gebruiken. Zo kunnen wij je Private Cloud inrichten op basis van zowel Citrix als VMWare. Uiteraard helpt onze salesafdeling graag met het maken van de juiste keuzes. Uiteraard is het ook mogelijk om eigen hardwarewensen te hebben en deze te realiseren in samenspraak.
- Waar staat mijn data? Jouw data staat opgeslagen in een van onze Nederlandse datacenters, deze datacenters staan bekend als veilig en voldoen aan alle benodigde certificaten. In het datacenter staat jouw data op één van onze servers, mocht deze betreffende server uitvallen dan is ons systeem zo ingericht dat nieuwe hardware deze data overneemt. Daarnaast maken wij een dagelijkse back-up van de werkplek en data, deze back-up wordt vanzelfsprekend ook opgeslagen op een andere server. Ook zijn wij zelf ISO 27001 & 7510 gecertificeerd om informatiebeveiliging te waarborgen.
- Wat is het verschil tussen een publieke, hybride en Private Cloud? Een Cloud omgeving is op verschillende manieren vorm te geven. De meeste kleine tot middelgrote bedrijven zullen kiezen voor onze Public Cloud (VPS, VMware en Citrix), waarbij het achterliggende platform gedeeld is. Bij een Private Cloud zal je het platform niet hoeven te delen met andere klanten, echter zal hier natuurlijk wel een hoger tarief voor worden bepaald. Het is tevens mogelijk om gebruik te maken van fysieke hardware en deze te integreren in de Cloud oplossing. Dit noemen wij een hybride oplossing. Voor een klantspecifiek advies op maat kan je contact opnemen met onze salesafdeling.
-
Server
- Hebben jullie ook managed servers? Ook klanten met een lagere technische kennis kunnen servers afnemen bij Hosted.nl! Wij bieden namelijk verschillende service-overeenkomsten waarbij alle noodzakelijke ondersteuning kan worden geboden. Wij maken het dus voor iedereen mogelijk om op een goede manier te kunnen werken met onze VPS, Dedicated of Private Cloud servers.
- Waar staan jullie servers en mijn data? Hosted.nl hecht veel waarde aan de privacy van haar klanten en kiest hierom expliciet voor Nederlandse datacentra. Wij hebben onder andere locaties beschikbaar in Ede, Haarlem en Amsterdam. Wij staan absoluut garant voor jouw data en zorgen er dus ook altijd voor dat de data onze landsgrenzen niet verlaat. Wij verzorgen ons eigen serverpark en zijn niet afhankelijk van andere partijen. Tegelijkertijd zijn wij ISO-gecertificeerd (27001 en 7510) en zorgt die voor informatiebeveiliging. Vraag gerust eens naar onze certificaten.
- Waarvoor kan ik een VPS, Dedicated of Private Cloud inzetten? Onze producten zijn in te zetten in praktisch iedere situatie, zo kan je onder andere websites hosten, een Terminal Server aanmaken, databases inrichten of een mailserver hosten. Uiteraard denken onze medewerkers graag met je mee voor de ideale oplossing!
- Wat is serverhosting? Serverhosting is beschikbaar in verschillende varianten, waarbij er altijd een passende oplossing voor iedere klant mogelijk is. Wij bieden onder andere VPS, Dedicated Servers en een volledige Private Cloud. Voor iedere case en iedere doelgroep heeft Hosted.nl de juiste oplossing in huis!
- Zijn jullie bereikbaar na kantoortijden als ik een storing heb? Uiteraard begrijpen wij de noodzaak van stabiele platformen en de daarbij behorende beschikbaarheid van de applicaties, websites en diensten van onze klanten. Wij doen er dan ook alles aan om ons platform zo stabiel mogelijk te houden en storingen te voorkomen. Mocht er zich toch een storing voortdoen, dan zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar om onze klanten te ondersteunen en de problemen op te lossen.
-
Servicecontracten
- Hebben jullie ook uptimegaranties? Middels het afnemen van een servicecontract bieden wij een uptimegarantie op ons netwerk en op onze verbindingen. Om precies te zijn bedraagt deze uptime 99,9% gegarandeerd. Sinds het ontstaan van Hosted.nl is deze uptime ieder jaar weer gerealiseerd.
- Ik heb speciale eisen aan een servicecontract, kan dat bij jullie? Hosted.nl is bij uitstek het bedrijf dat in staat is om klantspecifieke oplossingen te implementeren. Het customizen van een service-overeenkomst is dan ook altijd mogelijk. Onze salesafdeling denkt graag met je mee en je kan de wensen dan ook altijd kenbaar maken.
- Kan ik een servicecontract voor meerdere diensten gebruiken? Standaard is een servicecontract van toepassing op een gerelateerd product, echter is het natuurlijk altijd mogelijk om de systeembeheertijd binnen het servicecontract toe te passen op je overige producten en/of diensten. Voor de exacte mogelijkheden kunt je altijd contact met ons opnemen voor een advies op maat!
- Waarvoor kan ik mijn servicecontract allemaal gebruiken? Onze servicecontracten bieden een ruime variatie aan dekkingen. Zo heb je recht op een versnelde ingrijpgarantie, monitoring, updates en beveiliging van de diensten. Daarnaast heeft ieder servicecontract een eigen hoeveelheid aan systeembeheeruren.
- Wat gebeurt er als ik over mijn serviceminuten ga? Het is uiteraard mogelijk om meer support af te nemen dan vooraf is ingekocht middels een service-overeenkomst. Additionele support zal in rekening worden gebracht conform ons standaard uurtarief, echter zal dit enkel gebeuren zodra de overschrijving structureel is. Uiteraard bieden wij allereerst een optie ter uitbreiding van de service-overeenkomst.
-
SSL-certificaten
- Heb ik extra IP-adressen nodig bij een SSL-certificaat? Ja, je hebt voor ieder SSL-certificaat een nieuw (vrij) IP-adres nodig. Deze is eenvoudig te bestellen bij het certificaat. Kom je er even niet uit, dan kan je uiteraard even contact met ons opnemen.
- Hoe snel kunnen jullie een SSL-certificaat opleveren? Dat is afhankelijk van het type certificaat, normaal gesproken kan een SSL-certificaat dezelfde dag nog actief zijn op je website!
- Kan ik zelf een SSL-certificaat installeren? Het is mogelijk om een SSL-certificaat te installeren in theorie. Aangezien voor de meeste certificaten toch nog een aantal specifieke handelingen nodig zijn, installeren wij standaard de SSL-certificaten. Hier vragen we normaal eenmalig €69,95 voor. Boven €199,95 is dit gratis inbegrepen.
- Waarom is het root-certificaat belangrijk? Het Root-certificaat moet op de computer van de eindgebruiker geïnstalleerd worden, omdat het certificaat dan zal worden vertrouwd. Als het certificaat niet zal worden vertrouwd, krijgt de eindgebruiker foutmeldingen met betrekking tot beveiliging. Hierdoor zal het vertrouwen in de website worden verloren.
- Waarom zou ik een SSL-certificaat gaan gebruiken? De voornaamste reden is dat bezoekers/klanten zien dat zij zonder gevaar gebruik kunnen maken van de website. Het stukje professionaliteit is natuurlijk ook zeker mooi mee genomen, de uitstraling met certificaat is natuurlijk een stuk beter. Ook zijn zoekmachines dol op certificaten.
- Zijn er garanties bij een SSL-certificaat? Elk certificaat heeft zijn eigen maximale bedrag dat uitgekeerd zal worden, wanneer het SSL-certificaat uitgegeven zal worden aan een onbevoegde partij, waarbij je als eindgebruiker je geld bent kwijtgeraakt. Bedragen verschillen ook per leverancier van het certificaat en het garantiebedrag is, voor zover bij ons bekend nog niet uitgegeven.
-
Verhuisservice
- Heb ik downtime als ik mijn website verhuis? Er kan downtime ontstaan bij een websiteverhuizing. Afhankelijk van het samengestelde product kan je wel het moment van eventuele downtime bespreken met één van onze collega' s. Uiteraard hoeft er geen downtime te zijn, in sommige gevallen is het zonder downtime te realiseren. Gewoon even contact met ons opnemen!
- Hoe gaat een normale websiteverhuizing in zijn werk? Je kunt eenvoudig bij je huidige (hosting) provider de verhuiscode opvragen voor het verhuizen van de domein. Daarna zullen wij je vragen naar de logingegevens van het hostingpakket, dan wel server die ook bij de huidige provider staat. Wij zullen vervolgens een back-up maken van de website. De back-up zal worden teruggeplaatst op de nieuwe omgeving die je bij ons af kan nemen. Wanneer de verhuizing is voltooid, ontvang je van ons een opleveringsmail met alle benodigde gegevens. Alle stappen gaan in overleg met ons supportteam en de verhuisservice is beschikbaar vanaf € 69,95.
- Ik heb er helemaal geen verstand van, kunnen jullie alles overzetten? Wij zorgen voor een soepele overgang van je website, e-mail en alles wat erbij hoort. Dit gaat in overleg met ons supportteam en is beschikbaar vanaf € 69,95.
- Kunnen jullie mijn e-mail meeverhuizen? Het is uiteraard mogelijk om je e-mailadres mee te verhuizen. Daarnaast bestaan er ook mogelijkheden dat wij je begeleiden in het overzetten van je e-mail.
- Wat moet ik allemaal verstrekken bij een websiteverhuizing? Bij een websiteverhuizing is het van belang dat je in het bezit bent van een verhuiscode. Deze kunt je bij ons gemakkelijk opvragen via de servicepagina. Wil je een website naar ons verhuizen, kan je deze verhuiscode eenvoudig invullen tijdens het bestelproces. Ook dien je de inloggegevens van jouw huidige hostingpakket of server te verstrekken, zodat wij de gegevens volledig kunnen overzetten.
-
VPS
- Hoe schaalbaar is mijn virtuele server? De configuratie van een virtuele server kan altijd worden aangepast. De wijzigingen aan een VPS server zullen direct worden doorgevoerd. Dit betekend dat je een VPS kan laten meegroeien met je organisatie.
- Hoe werken back-ups? Het inregelen van back-ups is een belangrijk aspect bij het afnemen van een VPS. Bij je server kun je standaard back-upruimte bestellen ten behoeve van snapshot back-ups. Deze snapshots zijn een periodieke back-up van jouw gehele server. Het is tevens mogelijk om op user c.q. fileniveau te back-uppen middels FTP back-up. Onze salesafdeling kan je uiteraard een correct advies geven aangaande de specifieke VPS.
- Hoe werkt het verbruik op een virtuele server? Bij een virtuele server betaal je alleen de resources die je hebt geselecteerd. Achteraf zal er worden berekend welke resource je hebt geselecteerd en voor welke periode dit geldt. Heb je bijvoorbeeld 15 dagen 2GB geheugen gebruikt en 15 dagen 4GB geheugen dan zult je ook voor 15 dagen van beide selecties worden gefactureerd.
- Hoelang duurt het voordat mijn standaard of VMware server beschikbaar is? Een VPS wordt volledig automatisch aangemaakt door het systeem. Hierdoor neemt het ongeveer 5 minuten in beslag voordat de server actief is. Dit is afhankelijk van het gekozen besturingssysteem. Voor de VMware of Citrix server geldt dat deze handmatige door een medewerker van Hosted.nl zal worden aangemaakt. Dit zal, zodra de offerte is ondertekend, zo spoedig mogelijk worden gerealiseerd.
- Is het mogelijk om een server opnieuw te installeren? Al onze VPS worden standaard opgeleverd met een uitgebreide beheerpagina, via deze pagina kan je onder andere de server rebooten en recovery mode opstarten, bovendien kan je een volledige herinstallatie van de VPS uitvoeren. Hierbij heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om een ander besturingssysteem te installeren.
- Kan ik eenvoudig een intern netwerk creëren? Op ons standaard platform is het niet mogelijk om VPS met elkaar te verbinden middels een intern netwerk. Dit is wel mogelijk middels een Enterprise oplossing via bijvoorbeeld Citrix of VMWare. Voor meer informatie aangaande interne netwerken kunt u uiteraard terecht bij onze salesafdeling.
- Kan ik het besturingssysteem op een virtuele server nog aanpassen? De configuratie van een virtuele server kan worden verwijderd, waarna deze opnieuw opgebouwd kan worden. Tijdens dit proces kan er een nieuw besturingssysteem geselecteerd worden, waardoor het dus mogelijk is om te wisselen. Echter zal het hier wel weer om een nieuwe installatie gaan. Alle data op de server zal bij het verwijderen van de configuratie verloren gaan.
- Kan ik meer inzage krijgen over het verbruik van de VPS? Via onze uitgebreide VPS beheerpagina kunt je diverse statistieken inzien aangaande jouw VPS. Denk hierbij onder andere aan het dataverkeer, lees- en schrijfacties en jouw schijfruimte. Hosted.nl hecht uiteraard veel waarde aan een transparante dienstverlening en zorgt dan ook voor een inzichtelijke verbruiksspecificatie.
- Kan ik ook eigen installaties op mijn server doen? Je hebt volledige root/administrator toegang tot de server. Hierdoor kun je zelf bepalen wat er wordt geïnstalleerd op de server en kun je dus zelf eigen installaties doen. Licenties voor de benodigde software kunnen bij Hosted.nl worden besteld. Denk hierbij bijvoorbeeld een licenties voor Windows Server 2008 of Exchange.
- Wat verstaan wij onder managed? Hieronder verstaan wij alle ondersteuning die nodig is om jouw VPS op hardware niveau goed te laten functioneren. Denk hierbij aan technische ondersteuning, monitoring, beveiliging en updates. Het is voor ons doorgaans niet mogelijk om ondersteuning te bieden op code gerelateerde zaken of op applicatieniveau.
-
Webhosting
- Hoe maak ik gebruik van eigen DNS-servers? Bij Hosted.nl is het mogelijk om meerdere domeinnamen op te geven als een eigen DNS-server. Dit kun je doen door de volgende stappen te doorlopen: Stap 1: Ga naar het domeinbeheer op de servicepagina. Stap 2: Selecteer de tab 'reseller mogelijkheden' en klik op eigen DNS-toevoegen. Stap 3: Vervolgens kun je een eigen DNS-server toevoegen. Wanneer je vervolgens een domeinnaam besteld kun je een DNS-server selecteren. Mocht je deze tab niet beschikbaar hebben, neem dan even contact met ons op.
- Is het mogelijk om bepaalde directories af te schermen met een wachtwoord? Ja, dit is mogelijk. Hiervoor zijn verschillende methodes, een veelgebruikte en relatief veilige manier is om gedeeltes van je website af te schermen met .htaccess. Dit kunt je na het inloggen zelf eenvoudig toepassen. Je kunt dit uiteraard ook door ons laten doen. Hieraan zijn dan (eenmalige) kosten aan verbonden.
- Kan ik mijn MySQL database(s) ook extern benaderen? "Ja, dit is mogelijk. Hiervoor dien je het IP-adres te hebben van de computer die toegang wil tot de database. Zodra je dit IP adres hebt, kun je de volgende procedure uitvoeren om de toegang ook daadwerkelijk te verlenen: - Log in op DirectAdmin en zorg ervoor dat je op User Level bent - Klik op MySQL Management - Selecteer de betreffende database door op de naam te klikken - Onder de kop ""Access Hosts"" zie je localhost staan. Deze is standaard en kan dan ook niet verwijderd worden. Voer in het invoerveld er onder het IP adres in en klik op ""Add Host"". Het kan enige tijd duren voordat uw wijziging actief is."
- Maken jullie een backup van mijn website? Ja, wij maken dagelijks een back-up van alle websites die bij ons op de servers staan. Deze back-up is echter bedoeld voor het opvangen van mogelijke storingen aan onze kant. Je dient zelf te zorgen voor een backup van je website. (veelal aanwezig op uw eigen computer waarop u uw website heeft gemaakt).
- Waar zijn de kleine lettertjes bij jullie? Wij werken uitsluitend met tevreden klanten, geen kleine lettertjes of vervelende praktijken. Het onderhouden en plaatsen van een website is voor de meesten al lastig genoeg, wij zijn er juist om je te helpen!
- Wat gebeurt er als ik meer dan 100GB schijfruimte nodig heb? Natuurlijk ligt dit aan het pakket waar je in zit. Wanneer je meer dan 100GB extra schijfruimte nodig hebt, zal je een eigen VPS nodig hebben. Een VPS heeft vele voordelen en is al beschikbaar vanaf 4,95 per maand!
- Wat gebeurt er als ik meer dan 5 MySQL databases nodig heb? Wanneer je meer dan 5 MySQL databases nodig hebt, kun je er meer afnemen bij je webhosting door deze aan te vragen via jouw servicepagina. Voor elke extra 5 MySQL databases betaal je een meerprijs en tijdens het aanvragen van je extra databases kun je precies zien wat deze meerprijs is. Pas wanneer je persoonlijk akkoord geeft voor deze meerprijs, worden de extra databases toegevoegd en de kosten in rekening gebracht.
- Wat gebeurt er als ik over mijn specificaties ga? Wanneer je je specificaties overschrijdt, krijg je van onze medewerkers telefonisch het verzoek om jouw webhosting pakket te upgraden. Dit is heel eenvoudig aan te vragen via jouw servicepagina van Hosted.nl.
- Wat wordt verstaan onder de term webhosting ? Webhosting heb je nodig om een website op het internet te kunnen plaatsen, die door iedereen bezocht kan worden. Door middel van een webhostingpakket huur je als het ware harde schijfruimte en dataverkeer bij een provider, wat nodig is om een website draaiende te houden en te kunnen tonen op het wereldwijde web.
-
Website hosting
- Hoe verhuis ik mijn website naar jullie toe? Het verhuizen van je huidige website naar Hosted.nl is erg eenvoudig. Bij de huidige hostingprovider vraag je een verhuiscode van de domeinnaam op. Deze voer je op Hosted.nl in bij de bestelling en rond de bestelling verder af. Vervolgens ontvang je de inloggegevens van het hostingpakket per mail, hier kan je een back-up van de huidige website uploaden. Mocht je te weinig kennis hebben om een website te verhuizen, kijk dan eens naar onze verhuisservice!
- Is mijn website beveiligd tegen hackers? Hosted.nl stelt alles in het werk om de stabiliteit van de hostingplatformen te garanderen en om aanvallen op deze platformen te voorkomen. Wel is het zo dat de beveiliging van een website primair de taak is van de eigenaar van de website. Zo kan je bijvoorbeeld zelf zorgen voor sterke, unieke wachtwoorden voor bijvoorbeeld WordPress.
- Maken jullie back-ups van mijn website? Hosted.nl voert al haar platformen redundant uit, waardoor het risico op dataverlies minimaal is. Uiteraard hebben wij voor noodsituaties back-ups beschikbaar, welke wij op verzoek van de klant kunnen terugplaatsen. Binnen het hostingpakket kan je ook zelf heel eenvoudig eigen back-ups maken. Zo heb je ook zelf altijd back-ups beschikbaar en kan je deze zonder onze tussenkomst herstellen.
- Waarom zijn jullie pakketten sneller dan die van de concurrent? Wij maken enkel gebruik van kwalitatief hoogwaardige platformen. Onze hardware is zodoende voorzien van goede processoren en veel intern geheugen. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om je hostingpakket aan te laten maken op een server met Varnish, dit levert aanzienlijke performance verbeteringen op. Als laatste punt kunnen we aangeven dat wij altijd zorgen voor het tijdig bij plaatsen van extra capaciteit. Zodoende heb je dus nooit last van een overvol platform.
- Wat kan ik uiteindelijk extra met website hosting? Website hosting maakt het mogelijk om content achter je domeinnaam te plaatsen via bijvoorbeeld een WordPress, Joomla of Magento website. Sterker nog, je kan met een druk op de knop een van deze applicaties installeren op je domeinnaam. Bovendien is dit alles eenvoudig te beheren middels ons website controlepaneel. Website hosting kan dus worden gezien als de ideale instapmogelijkheid voor als je wilt beginnen met het hosten van een website.
-
Website maken
- Hoe installeer ik bijvoorbeeld Joomla, WordPress of Magento? Het installeren van bijvoorbeeld Joomla, WordPress of Magento gaat heel eenvoudig met Installatron. Met Installatron gaat dit met een paar klikken op de knop en Installatron is al beschikbaar op je eigen server voor een meerprijs van 2,50 per maand. Op ons shared hostingplatform is Installatron gratis geïnstalleerd.
- Ik zit momenteel elders, maar ik wil graag overstappen. Hoe gaat dit? Wanneer je bij ons een account aanmaakt, is bijna alles eenvoudig via de servicepagina over te zetten. Hier kan je domeinverhuizing aanvragen, webhosting pakketten aanvragen en DNS-record omzetten. Wij kunnen je zelfs ondersteunen bij een migreren van de website. Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.
- Kan ik eenvoudig een SSL-certificaat aan mijn website koppelen? Het koppelen van een SSL-certificaat is altijd even wat uitzoekwerk om te koppelen, echter wanneer je SSL certificaat bij ons besteld wordt deze in de meeste gevallen al door ons gekoppeld.
- Kan ik eenvoudig een website maken? Met onze hostingpakketten is het eenvoudig om zelf een website te maken. Standaard zit namelijk Installatron inbegrepen op ons shared hostingplatform, hiermee kun je bijvoorbeeld eenvoudig Joomla, Magento en WordPress installeren.
- Zit er een domeinnaam bij mijn website hosting? Bij al onze hostingpakketten zit één gratis domeinnaam inbegrepen. Deze kun je eenvoudig ingeven bij het aanvragen van een hostingpakket en vervolgens kost elke extra domeinnaam natuurlijk wel geld.